blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    מתי תצטרכו להיעזר בעורך דין לענייני נחלות

    נחלה היא סוג ייחודי של מקרקעין, ועל כן חלים עליה כללים שמחייבים התנהלות מושכלת. כך למשל הנחלה לא שייכת לאדם שמתגורר בה ומפיק ממנה פרנסה, אלא למדינה. בנוסף כל פעולה כפופה לאישור של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), האגודה השיתופית מהווה גם היא גוף שיש להתחשב בו ובחלק מהמקרים גם הסוכנות היהודית מעורבות בהחלטות. מעבר לכל אלה, בעלי הזכויות בנחלות נדרשים להתנהל גם על-פי חוק התכנון והבנייה ועל-פי תוכנית של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. המורכבות האדירה, הן מבחינה קניינית והן מבחינה תכנונית, והן מבחינת תשלומי החובה כגון דמי רכישה, מס שבח ומס רכישה, מע"מ, היטלי השבחה יוצרת צורך בקבלת ייעוץ מצד איש מקצוע מתאים – עורך דין נחלות. הנחלות במושבים הן אחד מהתחומי המומחיות העיקריים של משרד עורכי דין שדה ושות', וזאת על בסיס ניסיון של למעלה משני עשורים.

    הפעולות שעבורן כדאי להיעזר בשירות של עורך דין לענייני נחלות

    * מכירת נחלה – להעברת הזכויות בנחלה מאפיינים ספציפיים מאוד, כך שלא מדובר בעוד עסקת מקרקעין כמו מכירת דירה (שגם היא עסקה מורכבת לכשעצמה). בפרט מומלץ להיעזר בעורך דין על-מנת שלא לשלם מיסים גבוהים יתר על המידה.

    * רכישת נחלה – פעולה זו מחייבת בקיאות במגוון רחב של סוגיות, ובהן: גבולות הנחלה, שימושים חורגים, שטחי עיבוד ומכסות ייצור, זכויות להרחבה, זכויות לפיצול הנחלה, היבטי מיסוי ועוד. בהתאם רק עם עו"ד נחלות מיומן אפשר לקנות נחלה בראש שקט באמת.

    * העברה ללא תמורה – העברת הזכויות בנחלה לאחד הילדים עשויה לחסוך סכומי כסף משמעותיים מבחינת המיסוי, בתנאי כמובן שנעזרים במומחה בתחום.

    * היוון נחלה – פעולה המאפשרת לשפר במידה ניכרת את מצב בעל הזכויות בנחלה. יש שתי דרכים להוון את הזכויות – האחת כרוכה בתשלום של 3.75% מערך הקרקע של חלקת המגורים עבור זכויות בנייה בהיקף של 375 מטרים רבועים – דמי חכירה. הדרך השנייה כרוכה בתשלום של 33% משווי הזכויות לבנייה לצורך מגורים בחלקת המגורים ששטחה 2.5 דונם – דמי רכישה.

    מקסימום תשומת לב לכל פרט והתנהלות אחראית במיוחד

    כשמחפשים עורך דין לענייני נחלות חשוב להקדיש זמן לבחירת איש מקצוע שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות. במשרד עורכי דין שדה ושות' פועל צוות בעל ניסיון רב בתחום הספציפי, וכל שירות ניתן לאחר התעמקות בכל הפרטים ותוך התנהלות אחראית במיוחד.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        נכס יקר במיוחד

        קרקע בישראל היא נכס יקר ערך. נחלה היא נכס יקר במיוחד, ובנוסף כזה שמשפיע במידה...

        המשך קריאה

        איש מקצוע משפטי בתחום מושבים

        החיים במושב יכולים להיות חיוביים מאוד מבחינות רבות - שקט, מרחבים פתוחים, הזדמנויות כלכליות וגם...

        המשך קריאה

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה