blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    כל מה שחשוב לדעת על גביית שיקים חוזרים

    אנחנו אמנם חיים בעידן דיגיטלי עם שלל אמצעי תשלום חדשים, אבל גם כך נרשמים מדי יום בישראל מאות אלפי שיקים. למרבה הצער יש גם המחאות רבות שלא מכובדות – בשנת 2017, לדוגמה, חזרו קרוב ל-3.5 מיליון שיקים בסכום כולל של למעלה מ-37 מיליארד ש"ח! במציאות כזו שירות גביית שיקים חוזרים הופך באופן טבעי לשירות חיוני ומבוקש, וכדאי לדעת שהחוק מעניק למי שקיבל שיק ללא כיסוי דרכים שונות לפעול. גביית חובות הוא באופן כללי אחד מתחומי המומחיות של משרד עורכי דין שדה ושות', וכחלק מכך יודעים עורכי הדין וצוות נציגות הגבייה שבמשרד לגבות גם שיקים שחזרו.

    מה חשוב לדעת על גבייה של שיקים חוזרים?

    * מכתב התראה – בדרך כלל, אך זה לא חובה,  השלב הראשון הוא פנייה אל האדם או החברה שנתנו את השיק שאי אפשר היה לפרוע אותו. מכתב ממשרד עורכי דין יבהיר לחייבים כי הם עלולים לשלם מחיר יקר על ההתנהגות הכלכלית שלהם, ויאיץ בהם לדאוג לכיבוד אותו שיק שחזר.

    * תביעה לביצוע שטר – במידת הצורך ניתן להגיש לרשות האכיפה והגבייה, שמוכרת גם בשם ההוצאה לפועל, תביעה לביצוע שטר. תביעה המוגשת בעזרת עורך דין שזהו תחום המומחיות תעמוד בכל הכללים של הרשות, כך שלא ייווצרו עיכובים מיותרים.

    * התיישנות – על-פי החוק ניתן לגבות שיקים חוזרים עד 7 שנים מהמועד שבו הבנק דחה את ההמחאה. בכל מקרה מומלץ לא לדחות את הטיפול בשיקים החוזרים אלא לפעול באופן מידי.

    בקיאות ונחישות

    גבייה של שיקים חוזרים מחייבת קודם כל נחישות רבה. המפתח השני להצלחת התהליך הוא כאמור מידיות, ובאופן טבעי היכרות עם החוק ועם דרכי ההתנהלות של רשות האכיפה והגבייה תורמת אף היא לסיכויי ההצלחה. משרד עורכי דין שדה ושות' פועל בכל האמצעים שמאפשר החוק על-מנת לגבות שיקים שלא כובדו, ומתחייב להתנהלות על בסיס שקיפות ויושרה – כך שההמלצה לפעול תינתן רק כשיש היתכנות אמיתית למימוש ההמחאות.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        נכס יקר במיוחד

        קרקע בישראל היא נכס יקר ערך. נחלה היא נכס יקר במיוחד, ובנוסף כזה שמשפיע במידה...

        המשך קריאה

        איש מקצוע משפטי בתחום מושבים

        החיים במושב יכולים להיות חיוביים מאוד מבחינות רבות - שקט, מרחבים פתוחים, הזדמנויות כלכליות וגם...

        המשך קריאה

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה