blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    מתי סוגיית בן ממשיך מצריכה טיפול עו"ד?

    החיים במושבים מתנהלים על בסיס חוקים ייעודיים ושורה ארוכה של תקנות מורכבות אשר רלוונטיות אך ורק למושבים. המונח בן ממשיך הוא דוגמה מצוינת לכך. ההגדרה של הבן שנבחר להמשיך את הוריו היא על-פי דיני האגודות השיתופיות, שגם מגדירות מהן זכויותיו ומהן חובותיו של הבן הממשיך. לאחר פטירתם של ההורים הזכויות בנחלה כולה עוברות לבעלות בן אחד שמוכן ומסוגל לקיים את הנחלה בכפוף להסכם הרשות בין המושב לרשות מקרקעי ישראל. המצב הופך לעוד יותר מורכב כשיש בתמונה גם צוואה או צוואות, ועוד כדאי לקחת בחשבון קונפליקטים משפחתיים ומתחים בין אחים וביניהם לבין ההורים – ולכן מומלץ בחום להיעזר בעורך דין בקיא היטב ובעל ניסיון בתחום ספציפי זה. במשרד עורכי דין שדה ושות' הצטבר ידע רחב היקף, על בסיס טיפול מוצלח במגוון רחב של מקרים הקשורים לבנים ממשיכים.

    באילו מקרים הקשורים להגדרה בן ממשיך מטפל עורך דין?

    * התנגשות בין צוואה לבין התחייבות הורים למינוי הבן הממשיך – במקרים אלה יש לבחון היטב האם היורש על פי הצוואה או הבן שמונה כממשיך יקבל את הזכויות בנחלה.

    * הורים שהלכו לעולמם מבלי למנות  בן ממשיך – במקרים שבהם ההורים לא ממנים בנים ממשיכים, יחולו על הנחלה הוראות חוק הירושה והסכם המשבצת בין רמ"י למושב. אופציה אחת היא העברת הזכויות לאחד הבנים תוך פיצוי האחרים, ואופציה שנייה היא מכירת הזכויות לגורם שלישי וחלוקת התשלום בין כל האחים.

    * הליך שלא הושלם – הליך מינוי הבן הממשיך מחייב קבלת אישורים מ-3 גופים: רשות מקרקעי ישראל, הסוכנות היהודית והאגודה. כשההליך לא מושלם, הוא עלול להתבטל לחלוטין, אלא אם כן מדובר בנסיבות טכניות בלבד. בכל מקרה מומלץ להיעזר בעו"ד מומחה למושבים על-מנת לוודא שמינוי הבן הממשיך ייכנס לתוקף.

    בקיאות מקצועית יוצאת דופן וייעוץ סבלני

    משרד עורכי דין שדה ושות' הוא אחד המובילים בארץ בתחום המושבים והנחלות, ובפרט בכל הנוגע לסוגיית מינוי בן ממשיך. המשרד הוקם לפני למעלה מ-20 שנים, ע"י עורכי הדין רן שדה וד"ר שושנה שדה, ומאז טיפל במקרים הקשורים לבנים ממשיכים לשביעות רצונם המלאה של לקוחותיו. השירות כולל ייעוץ ראשוני סבלני ומועיל, ללא התחייבות מצד הלקוחות, וטיפול מקיף ויסודי בכל האספקטים הנוגעים למינוי הבן הממשיך, לרבות עריכת צוואות מתאימות והתנהלות מול הגופים האחראים על המושבים.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה