blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    מה צריך לדעת על ליטיגציה מסחרית?

    ליטיגציה היא אמנות ההופעה באולם בית המשפט, ועורך הדין המתמחה בתחום זה מכונה ליטיגטור. מעבר להיותו עורך דין שמתמצא היטב בחוקים ובתקנות, עליו להיות בעל מערכת ייחודית של תכונות: הוא צריך להיות בעל כריזמה, לחשוב מהר ולהתנסח היטב, להיות מסוגל לסחוף את כל הנוכחים ולהציג את העובדות והטענות העולות במהלך הדיונים התיק באופן שיתמוך במרשו.

    במילים אחרות, יש עורכי דין שמתמחים בתחומים משפטיים שלאו דווקא מחייבים הופעה דרמטית בבית המשפט. עורך דין מקרקעין, למשל, יכול להתמצא היטב בכל תחומי חוקי הנדל"ן והמקרקעין, אבל לאו דווקא להיות מסוגל לאלתר ולחשוב במהירות, לראות את הדברים מנקודת המבט של השופט או של עורכי הדין מן העבר הנגדי, להשיב בזריזות ובחריפות או לבצע מניפולציות יצירתיות על ראיות במטרה לגרום להן להיראות באור הרצוי לו. את כל אלה יכול לעשות הליטיגטור.

    מאפייני הליטיגציה המסחרית

    תחום הליטיגציה נחלק לליטיגציה פלילית וליטיגציה אזרחית, שגם הם נחלקים לתת תחומים. הליטיגציה המסחרית היא תת תחום של הליטיגציה האזרחית; כלומר הליטיגטור עוסק בייצוג בתיקים שמעורבים בהם אלמנטים מסחריים כגון היתרי בנייה, מסחר בינלאומי, מסחר והפצה, דיני תאגידים ועוד.

    למעשה, אופי התיקים הנדונים בבתי המשפט בתחום הזה מחייב את הליטיגטור המסחרי להיות בקיא בחוקים ובתקנות של מגוון תחומים, שכן בדרך כלל מדובר בתיקים מורכבים באופן יחסי. לדוגמה, על הליטיגטור להתמצא בדיני תאגידים הקשורים לעמותות, חברות, מלכ"רים וכדומה; ובמקביל עליו להתמצא בתחום ההגבלים העסקיים הקשורים לאיסורים על חלק מן הפעולות בתחומים המסחריים בין גופים שכאלה; וכן בכל הקשור לדיני ניירות ערך, הסכמי מסחר, תביעות ייצוגיות וכן הלאה.

    מתי צריכים ליטיגטור מסחרי?

    כל אדם הנקלע לסכסוך שיש לו אופי מסחרי יפיק ככל הנראה תועלת רבה משירותיו של עורך דין אשר מתמחה בתחום הליטיגציה המסחרית. הוא זה שיוכל לייעץ למרשו בעניין דרכי הפעולה המתאימות ביותר על מנת לצאת מן הסכסוך כשידו על העליונה.

    מאידך, משום מה יש המתפתים לוותר על שירותיו של עורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית, בין אם מתוך מחשבה שהדבר מיותר או שההוצאה לא מצדיקה את עצמה. אולם חשוב לדעת שללא רקע משפטי בתחומים שצוינו לעיל ורבים אחרים, ללא היכרות עם שלל הכלים המשפטיים שניתן להשתמש בהם בבית המשפט וללא הכישורים הנדרשים להופעה אפקטיבית באולם בית המשפט, קל מאוד לאדם מן השורה להפסיד בתיק בעל אופי מסחרי.

    יתרון נוסף של שכירת עורך דין המתמחה בתחום המגוון של ליטיגציה מסחרית הוא שתיקים מסחריים רבים עשויים לארוך זמן רב, לעיתים אפילו מספר שנים. לפיכך, ראשית מוטב להגיש את התביעה מוקדם ככל האפשר ולא להתעכב, אבל יתרה מזאת – פעמים רבות התיק מופנה להליכי גישור ובוררות, וגם שם מוטב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה