blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

    הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת פיצוי מסוים (אם כי החוק לא מחייב את הרשות המפקיעה לשלם בכל מצב, וגם כשיש פיצוי הוא לא תמיד משקף את מלוא ערכה של הקרקע). ההצדקה להפרת זכות הקניין היא אינטרס ציבורי, אולם כל מי שחי במדינת ישראל יודע היטב שיש גם מקרים שבהם גופים ציבוריים מתנהלים בשרירות לב. הידע הרב שהצטבר במשרד עו"ד שדה ושות' בתחום ספציפי זה מתורגם לשירות מועיל במיוחד ולמקסום הסיכוי להגן על האינטרסים החיוניים שלכם.

    מה קובע החוק לגבי הפקעת קרקע?

    * הרשויות המוסמכות להפקיע קרקע – החוק מאפשר למספר גופים ציבוריים להפקיע קרקעות. ביניהם: חברת החשמל, נתיבי ישראל – החברה הלאומית לתשתיות תחבורה, ועדות מקומיות לתכנון ובנייה ועוד.

    * חקיקה – הסמכות להפקיע קרקע בישראל נשענת על חקיקה מנדטורית, כלומר ירושה עוד מהימים שבהם הבריטים שלטו בארץ ישראל. בפרט ניתן לבצע הפקעה על סמך פקודת הקרקעות, על סמך פקודת הדרכים ומסילות ברזל, חוק המים, חוק העתיקות סעיף 188 של חוק תכנון ובנייה ועוד.

    * תוכנית מאושרת – הפקעת מקרקעין מכוחו של חוק תכנון ובנייה אפשרית רק כשישנה תוכנית מאושרת שבמסגרתה השטח הרלוונטי מיועד לצורך ציבורי. אחת מדרכי הפעולה של עו"ד מומחה בנושא היא להטיל ספק בכך שמדובר בצורך ציבורי ממשי ו/או בכך שאין שום דרך אחרת לממש את הצורך מבלי לבצע את ההפקעה.

    * מנגנון הפיצוי – שינוי בפסיקה הוביל לכך שגם אם הופקע "רק" חלק מהשטח, בעלי הקרקע המופקעת זכאים לפיצוי כבר מהמ"ר הראשון. יחד עם זאת נושא הפיצוי תלוי בשיקול דעתו של שר הפנים ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין מיומן. כמו כן ניתן לתבוע פיצוי בגין ירידת ערך המקרקעין כבר במועד אישור התוכנית, וזאת על סמך סעיף 197 לחוק התכנון והבניה.

    שירות מקצועי ומחויב

    משרד עו"ד שדה ושות' רכש כאמור ניסיון רחב היקף בנושא הספציפי של הפקעת קרקע. הניסיון מתורגם לבקיאות מקצועית, ואליה מתווספת המחויבות המוחלטת לכל בעל זכויות במקרקעין שמוצאים עצמם מול גוף ציבורי רב עוצמה.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        נכס יקר במיוחד

        קרקע בישראל היא נכס יקר ערך. נחלה היא נכס יקר במיוחד, ובנוסף כזה שמשפיע במידה...

        המשך קריאה

        איש מקצוע משפטי בתחום מושבים

        החיים במושב יכולים להיות חיוביים מאוד מבחינות רבות - שקט, מרחבים פתוחים, הזדמנויות כלכליות וגם...

        המשך קריאה

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה