blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    התנגדויות תכנון ובניה

    על התנגדויות תכנון ובניה וועדות ערר

    התחום של התנגדויות תכנון ובניה הוסדר בחוק באמצעות המנגנון לשיתוף הציבור והקצבת תקופת זמן להגשת התנגדויות של כל מי שסבור שתוכנית הבנייה תגרום לו פגיעה ונזק במידה והיא תצא אל הפועל. התנגדויות תכנון ובניה ניתן להגיש כנגד תוכנית מתאר מחוזית או מקומית. ניתן להתנגד מטעמים של פגיעה ישירה בערך הנכס שייגרם לכם מהבנייה החדשה או אף לפגיעה עקיפה באיכות החיים. המתנגד לא חייב להיות בעל נכס בתוכנית המוגשת וגם תושבים המרוחקים מהבנייה רשאים להגיש התנגדויות במידה והם סבורים שלתוכנית הבניה השפעה שלילית על איכות חייהם במקום מגוריהם הסמוך.

    הליכי תכנון ובניה

    לאחר קבלת החלטה לגבי בנייה מתוכננת יוצאת הודעה לציבור על מנת לאפשר הגשת התנגדויות לתוכנית, בידי מי שרואה את עצמו נפגע במידה והבנייה תצא אל הפועל. את ההתנגדות לתוכנית הבנייה צריך להגיש בצורה כתובה ומנומקת למוסד שידון בתכנית ושאמור לאשר אותו בסוף ההליך. קיימים שני סוגי התנגדויות להיתר בנייה, התנגדות קניינית כאשר יש טענה בנוגע לבעלות על השטח. סוג התנגדות זה אינו רלוונטי לוועדות לתכנון ולעניינו אלא לבתי המשפט. הסוג השני והרלוונטי לנו זו, התנגדות תכנונית להיתר בנייה. לאחר הגשת ההתנגדויות בתקופה המוגדרת, ועדות התכנון והבניה מקיימות דיונים פומביים בהתנגדויות. בסמכותה של הוועדה לאשר את התוכנית כפי שהוגשו, לדחות את כולה או לאשר אותה עם סייגים. אם ההתנגדות נדחית ניתן להגיש ערר באמצעות מייצג שיופיע בפני ועדות ערר תכנון ובניה.

    התמחות בתחום

    לשם ייצוג התנגדויות תכנון ובניה בפני ועדות ערר תכנון ובניה, כדאי לבחור בעורך דין המתמחה ספציפית בתחום התכנון והבניה. את הערר חייבים להגיש בתוך 15 ימים מעת קבלת ההודעה מהערכאה הראשונה שההתנגדות נדחית. במקרים רבים הגשת ערר יכולה להוביל להליכי לגישור בין מבקש היתר הבניה והמתנגד ופיחת פתח למשא ומתן ופתרון מוסכם על שני הצדדים.

    ייעוץ משפטי וייצוג עבור התנגדויות תכנון ובניה

    אם אתם זקוקים לייעוץ משפטי לגבי התנגדויות תכנון ובניה או מחפשים ייצוג של מומחים מול ועדות ערר תכנון ובניה, כדאי לכם להכיר את משרד עורכי דין שדה ושות'. המשרד הינו מהמובילים בישראל בתחומי, ליטיגציה מסחרית, המסחרי אזרחי, גבייה משפטית והוצאה לפועל. משרד עורכי דין שדה ושות' מייצג לקוחות פרטיים ועסקיים ממגוון תחומים וגאה בשירות האישי והמקצועי שהוא מעניק לכל לקוח.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        נכס יקר במיוחד

        קרקע בישראל היא נכס יקר ערך. נחלה היא נכס יקר במיוחד, ובנוסף כזה שמשפיע במידה...

        המשך קריאה

        איש מקצוע משפטי בתחום מושבים

        החיים במושב יכולים להיות חיוביים מאוד מבחינות רבות - שקט, מרחבים פתוחים, הזדמנויות כלכליות וגם...

        המשך קריאה

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה