blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    הוצאה לפועל על יורשים – כל מה שצריך לדעת

    האם יורשי המנוח אחראים לחובות שהותיר אחריו? מתי הרשויות יכולות לנקוט בהליך משפטי כדי לגבות חובות מהעיזבון שהותיר אחריו המנוח? האם מותו של חייב שנפתחו נגדו הליכי גבייה גורם להפסקת ההליכים?

    ובכן, כאשר אדם הולך לעולמו על יורשיו על פי דין לשלם את חובותיו לפני חלוקת העיזבון שהוא הותיר אחריו, יחד עם זאת חוק הירושה מעניק הגנה על היורשים, ולא ניתן לגבות מהם את חובות המנוח אלא רק מתוך העיזבון, לכן תשלום החוב לא יכול להיות גבוה משווי הירושה.

    כיסוי חובות המנוח

    חשוב לדעת כי העיזבון שהותיר אחריו המנוח משמש קודם כל לצורך כיסוי חובותיו. למעשה, מותו של המנוח לא מפסיק את הליכי הגביה במסגרת הוצאת לפועל, ולא מעט רשויות בארץ מנצלות זאת כדי לגבות חובות קיימים. חוק הירושה קובע כי כאשר אדם נפטר העיזבון שהוא מותיר אחריו יועבר ליורשיו על פי דין או בהתאם לצוואה שהוא כתב. על פי החוק, היורשים נכנסים לנעלי הנפטר, הן לצורך קבלת נכסיו והן לצורך כיסוי חובותיו, והחובה להסדרת החובות מוטלת עליהם.

    בחוק הירושה נקבעו התנאים לסדר הפירעון של חובות המנוח מכספי העיזבון, החוק קובע כי יש לפרוע את החובות הכרוכים בהוצאות הלוויה ולאחר מכן יש לסלק את החובות הנובעים מצו הירושה, או חובות הנובעים משכר הטרחה של מנהל העיזבון. לאחר מכן, היורשים חייבים להסדיר גם את חובות המנוח כלפי נושיו. לאחר פירעון חובות הנפטר, יחולק העיזבון בין היורשים. אם לאחר חלוקת העיזבון עדיין נותרו נושים שחובותיהם טרם נפרעו, במקרים מסוימים על היורשים לשאת בחוב, אך כאמור חוק הירושה קובע כי חובת תשלום החובות תהיה בהתאם לשווי הנכסים, ולא יותר מגובה העיזבון.

    אמנם, חוק הירושה קובע כי חובות המנוח קודמים לזכות של היורשים על פי דין, אך החוק מציג הסתייגות כדי למנוע מקרים בהם כל אדם יכריז לפתע שהמנוח חייב לו כספים. לכן, כדי לגבות חובות של המנוח מהעיזבון יש לגבות את הטענה בראיות ובמסמכים רלוונטיים, למשל תיק בהוצאה לפועל.

    רציפות בביצוע הליכי הוצאת לפועל

    בחוק ההוצאה לפועל יש סעיף הקובע כי מנוח שנפתחו נגדו הליכי גביה, אין במותו כדי להפסיק או למנוע את ההליכים נגד העיזבון שהוא השאיר אחריו, בין אם העיזבון חולק לאחר צו קיום צוואה ובין אם העיזבון טרם חולק בין היורשים. בנוסף, החוק מאפשר לראש ההוצאה לפועל לנקוט בהליכים על פי החוק כלפי נכסי העיזבון המוחזקים על ידי מנהל העיזבון או היורשים.

    כך למעשה החוק מבטיח רציפות בביצוע הליכי הוצאה לפועל, אגב, גם אם בין היורשים יש קטינים, עליהם לדאוג לפירעון חובות המוריש מתוך העיזבון שהם קיבלו. החקיקה מאפשרת להגן על הנושים ולסייע להם לקבל את החוב, אך החוק מעניק הגנה חשובה גם על יורשי המנוח, כיוון שהם לא מסתכנים והם אינם צריכים לפרוע את חובות המוריש מכספם, אלא רק מתוך העיזבון שקיבלו.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        נכס יקר במיוחד

        קרקע בישראל היא נכס יקר ערך. נחלה היא נכס יקר במיוחד, ובנוסף כזה שמשפיע במידה...

        המשך קריאה

        איש מקצוע משפטי בתחום מושבים

        החיים במושב יכולים להיות חיוביים מאוד מבחינות רבות - שקט, מרחבים פתוחים, הזדמנויות כלכליות וגם...

        המשך קריאה

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה