blank blank blank

צור קשר

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם

    איך להתכונן להגשת מועמדות למכרז נדל"ן?

    נדל"ן הוא מצד אחד עולם מורכב מאוד ומצד שני תחום עם פוטנציאל גבוה לרווחים. בהתאם לכך, כל פעולה בו חייבת להתבצע באחריות ובזהירות, ובעיקר תוך מתן תשומת לב מירבית לכל פרט ופרט – ובמיוחד כך הדבר כשמדובר על השתתפות במכרזים.

    אילו מכרזים מתאימים לכם?

    הדגש הראשון הוא לבחון האם המכרז אכן מתאים ליכולות שלכם ולתחום הספציפי בעולם הנדל"ן שבו אתם מתמחים. משרדי הממשלה, הגופים הציבוריים האחרים שמחויבים בעריכת מכרזים לפי החוק, ובלא מעט מקרים גם רשויות מקומיות, מציעים מגוון רחב מאוד של הזדמנויות: בנייה רוויה, בנייה נמוכה, עבודות עפר, פיתוח, תשתיות דרכים, הריסות ועוד ועוד – ובאופן טבעי כדאי לברור רק את המכרזים שבהם יש סיכוי סביר לזכות (שכן עצם הגשת המועמדות לכל מכרז מחייבת השקעת משאבים בלתי מבוטלים).

    איפה מוצאים מכרזים בתחום הנדל"ן?

    על-מנת לא לפספס אף הזדמנות אמיתית, מומלץ להקפיד להתעדכן בכל המקומות שבהם מתפרסמים מכרזים בתחום הנדל"ן.

    לוקיישן אחד הוא העיתונים היומיים. עוד מקום שכדאי לבקר בו הוא האתר של לשכת הפרסום המרכזית (לפ"מ) שכולל אגף מיוחד למכרזים, ועוד אתרים שבהם תוכלו למצוא מכרז שתפור למידותיכם (באופן חוקי כמובן) הם יפעת מכרזים, GOVO וגלובס.

    בדיקת תנאי הסף

    כל מכרז נדל"ן כולל תנאי סף. כך למשל ייתכן מכרז שמחייב ניסיון של כך וכך שנים בתחום הספציפי. תנאי סף נפוץ אחר הוא מחזור פעילות מינימלי ועוד אפשרות סבירה היא סיווג מתאים על סמך הרישום בפנקס הקבלנים.

    תנאים נוספים עוד לפני בחינת ההצעה שתגישו יכולים להיות ערבות בנקאית ודמי השתתפות במכרז. את כל אלה יש לבחון בקפידה כדי לוודא עמידה בכל אחד ואחד מהתנאים. עוד חשוב להדגיש שכל גוף ציבורי שעורך מכרז מוסמך כמובן לקבוע תנאי סף בהתאם למטרת המכרז, אבל הוא גם מחויב לענייניות, מידתיות ותכלית ראויה.

    בכל מצב שבו אתם נתקלים במכרז עם תנאי סף שנראים לכם לא ענייניים, לא מידתיים או שהתכלית שלהם לא ברורה, ניתן להתייעץ עם עורך דין דיני מכרזים מומחה, ובמידת הצורך להגיש ערעור על אותם תנאים שרירותיים או מפלים.

    הגשה מסודרת על פי כל תנאי המכרז

    בלא מעט מקרים הצעות אטרקטיביות עם סיכוי סביר ולמעלה מכך לזכות במכרז נפסלות עקב הגשה לקויה. במקרים אחרים ההצעה מגיעה לוועדה שמופקדת על בחירת הזוכה ולא מעוררת את הרושם הרצוי למרות איכותה, גם כן עקב הגשה שלא נעשתה בהתאם לכללים ולתנאים.

    בהתאם המלצה חשובה במיוחד היא להיעזר במומחים מנוסים בהגשת מועמדות למכרזי נדל"ן, בהם גם עורכי דין המתעסקים בתחום הנדל"ן, וכך לוודא שיש לכם סיכוי מקסימלי לקבל את הפרויקט.

    חישובי כדאיות בלי לעגל פינות

    עוד דגש חשוב מאוד הוא לזכור שהמטרה היא לא לזכות במכרז אלא להרוויח. בהתאם חשוב להקפיד על חישובי כדאיות ראליים ולכלול בהם מקדם ביטחון – כך שאם אכן תזכו במכרז, הוא יניב לכם רווחים ולא יוביל חלילה להסתבכות.

      ייעוץ ראשוני וקביעת פגישה

      08-9415022

      או מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

        נא בחרו את סוג הפנייה >>
        להסדרה או בירור חובפונה חדש, יעוץ ראשוני

        להשקיע תשומת לב לגבי אופן חלוקת הנכסים

        רוב בני האדם משקיעים משאבים רבים כדי לנהל את החיים שלהם בהתאם לראות עיניהם ולשיקולים...

        המשך קריאה

        כפיית העברת הזכויות של מקרקעין

        הפקעת קרקע מוגדרת ככפיית העברת הזכויות של מקרקעין מאדם פרטי אל גוף ציבורי, לרוב תמורת...

        המשך קריאה

        תהליך שהוא מכוחה של פקודת הקרקעות

        למדינת ישראל יש כוח רב ויכולת לכפות מציאות על אזרחים במגוון תחומים. בפרט ישנם לא...

        המשך קריאה